Δευτέρα 7 Ιουλίου 2008

Κάνε μου τη ζωή....ποδήλατο!!!!!

Ζωτικά περιβαλλοντολογικά προβλήματα αντιμετωπίζουν τα μεγάλα αστικά κέντρα και όχι μόνο. Ο περιορισμός της χρήσης του αυτοκινήτου στις αστικές και περιαστικές μετακινήσεις και η πρόκριση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης προς τόπους εργασίας ή αναψυχής, αποτελεί έναν ουσιαστικό τρόπο μείωσης της ρύπανσης και ελάφρυνσης του κυκλοφοριακού.
Πρωτεύουσες και μεγάλες πόλεις της Ευρώπης οδηγούνται σε ολοένα και μεγαλύτερη ενίσχυση της χρήσης ποδηλάτων και στη δημιουργία πυκνού δικτύου ειδικών ποδηλατοδρόμων ώστε οι ποδηλάτες να κινούνται με άνεση και ασφάλεια, και για τους ίδιους αλλά και για τα άλλα οχήματα με τα οποία κινούνται από κοινού στις διάφορες οδικές αρτηρίες. Ενδεικτικά αναφέρω ότι η Ολλανδία καλύπτει με το ποδήλατο το 25,6% του συνόλου των μετακινήσεων στα μεγάλα αστικά κέντρα, το ποσοστό μάλιστα φτάνει στο 43,6% όταν πρόκειται για μικρές διαδρομές, έως 2,5 χμ. Οι ποδηλάτες ταξιδεύουν κατά μήκος των εθνικών οδών δίπλα στα αυτοκίνητα, στον δικό τους χώρο. Στο Παρίσι έχουν κατασκευαστεί τα τελευταία χρόνια 33 χμ. αποκλειστικής διαδρομής, ενώ σε 314 χμ. δρόμων τα ποδήλατα «συμβιώνουν» με τα άλλα μέσα. Μέχρι το 2010 έχει εξαγγελθεί η κατασκευή άλλων 300 χμ. ποδηλατόδρομων. Το Στρασβούργο διαθέτει 77 χμ. αποκλειστικής διαδρομής και φιλοδοξεί εντός των επομένων ετών να καλύψει με το ποδήλατο το 25% του συνόλου των μετακινήσεων. Επίσης στο Παρίσι, τη Λυών και σε πολλές άλλες γαλλικές πόλεις εφαρμόζεται ένα σύστημα με ενοικιαζόμενα (αλλού υπάρχουν και δωρεάν δημοτικά) ποδήλατα που προσφέρουν φτηνή και υγιεινή μετακίνηση, αποδεικνύοντας ότι το ποδήλατο ανήκει στους πιο μοντέρνους εξοπλισμούς της πόλης του 21ου αιώνα. Στην Iσπανία είναι το δεύτερο μέσο κυκλοφορίας μετά το αυτοκίνητο. Η Bαρκελώνη, η Σεβίλλη, το Mπιλμπάο, η Bαλένθια διαθέτουν πολλά χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων κατά μήκος των κεντρικών τους δρόμων, ενώ στις περιοχές που δεν μπορούν να έχουν ποδηλατοδρόμους λόγω στενότητας των δρόμων, όπως η Μαδρίτη, ο ποδηλάτης έχει ίσα δικαιώματα στον δρόμο με τον οδηγό αυτοκινήτου ή μηχανής.
Η Eλλάδα, ωστόσο, επιμένει να ταυτίζει το ποδήλατο με μια διασκέδαση που περιορίζεται στα πάρκα και στην εξοχή! Το συνολικό ποσοστό μετακινήσεων με ποδήλατο στην Αθήνα δεν ξεπερνά το 4%, σε άλλες μεγάλες πόλεις κυμαίνεται λίγο πάνω ή λίγο κάτω από το ποσοστό αυτό.Την ίδια στιγμή θα είχαμε σε μεγάλο βαθμό περιορισμό των ατμοσφαιρικών ρύπων αλλά και μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων, όπως συνέβη στη Μ. Βρετάνια, όπου η ενίσχυση της ποδηλασίας τα τελευταία χρόνια είχε ως αποτέλεσμα μείωση κατά 1,3 εκατομμύρια τόνους ετήσιας εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα (ποσό ίσο με τον CO2 που εκπέμπουν 300 χιλιάδες αυτοκίνητα).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Share |

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails