Οι φτωχοί φαίνεται ότι πέφτουν συχνότερα θύματα αυτοκινητιστικών ατυχημάτων σε σχέση με τους πλούσιους, αφού σύμφωνα με την έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), περισσότερο από το 90% των ατυχημάτων καταγράφηκαν σε χώρες με χαμηλά εισοδήματα.
Κάθε χρόνο σε ολόκληρο τον κόσμο σημειώνονται 50 εκατομμύρια τραυματισμοί και περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια θάνατοι, οι μισοί εκ των οποίων αφορούν πεζούς, μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες, καθώς οι νόμοι για την προστασία τους αποδεικνύονται αναποτελεσματικοί.
"Καταλήξαμε στο ότι σε πολλές χώρες, οι αναγκαίοι για την προστασία των ατόμων νόμοι είτε δεν υπάρχουν είτε δεν είναι περιεκτικοί. Αλλά ακόμη και όταν υπάρχει επαρκής νομοθεσία, οι περισσότερες χώρες αναφέρουν ότι η εφαρμογή της είναι χαμηλή", δήλωσε η διευθύντρια του ΠΟΥ Μάργκαρετ Χαν από τα κεντρικά γραφεία του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη.
Σύμφωνα με την έρευνα, που ονομάζεται "Η Παγκόσμια Κοινωνική Έρευνα για την Οδική Ασφάλεια", οι τραυματισμοί διαφέρουν έντονα ανάλογα με το κοινωνικό επίπεδο των χωρών, καθώς οι πολίτες των πιο φτωχών είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στα αυτοκινητιστικά ατυχήματα, παρά το γεγονός ότι σε αυτές τις χώρες υπάρχει μόλις το 48% των αυτοκινήτων παγκοσμίως.
"Οι αυτοκινητιστικές συγκρούσεις αποτελούν κορυφαία αιτία θανάτου, ιδιαίτερα ανάμεσα στους νέους ανθρώπους ηλικίας 5 έως 45 ετών", δήλωσε ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μάικλ Μπλούμπεργκ, ο οποίος επιχορήγησε τμήμα της έρευνας του ΠΟΥ.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας πρότεινε διάφορα μέτρα προστασίας, όπως η μείωση των ορίων ταχύτητας, ο περιορισμός της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, η ενίσχυση της χρήσης της ζώνης, του κράνους και των παιδικών καθισμάτων.
Η μελέτη προέβλεψε ακόμη ότι μέχρι το 2030 ο αριθμός των ανθρώπων που θα χάνουν την ζωή τους από αυτοκινητιστικά ατυχήματα θα αυξηθεί στα 2,4 εκατομμύρια.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε βάσει πληροφοριών από 178 χώρες, οι οποίες αποτελούν το 98% του παγκόσμιου πληθυσμού.
Κάθε χρόνο σε ολόκληρο τον κόσμο σημειώνονται 50 εκατομμύρια τραυματισμοί και περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια θάνατοι, οι μισοί εκ των οποίων αφορούν πεζούς, μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες, καθώς οι νόμοι για την προστασία τους αποδεικνύονται αναποτελεσματικοί.
"Καταλήξαμε στο ότι σε πολλές χώρες, οι αναγκαίοι για την προστασία των ατόμων νόμοι είτε δεν υπάρχουν είτε δεν είναι περιεκτικοί. Αλλά ακόμη και όταν υπάρχει επαρκής νομοθεσία, οι περισσότερες χώρες αναφέρουν ότι η εφαρμογή της είναι χαμηλή", δήλωσε η διευθύντρια του ΠΟΥ Μάργκαρετ Χαν από τα κεντρικά γραφεία του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη.
Σύμφωνα με την έρευνα, που ονομάζεται "Η Παγκόσμια Κοινωνική Έρευνα για την Οδική Ασφάλεια", οι τραυματισμοί διαφέρουν έντονα ανάλογα με το κοινωνικό επίπεδο των χωρών, καθώς οι πολίτες των πιο φτωχών είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στα αυτοκινητιστικά ατυχήματα, παρά το γεγονός ότι σε αυτές τις χώρες υπάρχει μόλις το 48% των αυτοκινήτων παγκοσμίως.
"Οι αυτοκινητιστικές συγκρούσεις αποτελούν κορυφαία αιτία θανάτου, ιδιαίτερα ανάμεσα στους νέους ανθρώπους ηλικίας 5 έως 45 ετών", δήλωσε ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μάικλ Μπλούμπεργκ, ο οποίος επιχορήγησε τμήμα της έρευνας του ΠΟΥ.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας πρότεινε διάφορα μέτρα προστασίας, όπως η μείωση των ορίων ταχύτητας, ο περιορισμός της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, η ενίσχυση της χρήσης της ζώνης, του κράνους και των παιδικών καθισμάτων.
Η μελέτη προέβλεψε ακόμη ότι μέχρι το 2030 ο αριθμός των ανθρώπων που θα χάνουν την ζωή τους από αυτοκινητιστικά ατυχήματα θα αυξηθεί στα 2,4 εκατομμύρια.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε βάσει πληροφοριών από 178 χώρες, οι οποίες αποτελούν το 98% του παγκόσμιου πληθυσμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου