Ο Ακάκιος και ο Αριστόβουλος. Τι σχέση μπορεί να έχουν οι δύο; Απλώς, αποτελούν δυο πρόσωπα που τους επέστησαν την προσοχή: στον πρώτο για τα μακαρόνια, που πρέπει οπωσδήποτε να είναι "misko"
και στον δεύτερο για το σχολείο του μέλλοντος, που πρέπει οπωσδήποτε να είναι "microsoft"
. Κι ύστερα λέμε ότι δεν υπάρχει συνέχεια στην κυβερνητική πολιτική, ακόμα και μεταξύ υπουργών του ίδιου κόμματος. Για την περίπτωση της παιδείας αυτό διαψεύδεται πανηγυρικά. Όσα ξεκίνησε ο κ. Στυλιανίδης, θα τα συνεχίσει ο κ. Σπηλιωτόπουλος. Πάντα με απόφαση του Πρωθυπουργού. Πάντα με τη σιωπή των συνδικαλιστικών και κομματικών δυνάμεων (πλην του ΚΚΕ & του ΣΥΡΙΖΑ που αξιωματικά και γενικόλογα καταδίκασαν).
«Ενημερώθηκα για την Τάξη του Μέλλοντος, η οποία θα περιέχει όλες τις απαραίτητες υποδομές για εφαρμογή εξατομικευμένης εκπ/σης, χρησιμοποιώντας τις πιο σύγχρονες τεχνολογικά λύσεις» δήλωσε ο Πρωθυπουργός, παραλείποντας μόνον τη φράση ”εφάμιλλες των καλυτέρων ιαπωνικών“. Και συνέχισε: «Η καινοτομία και η δημιουργικότητα είναι δύο βασικές προϋποθέσεις για την εξέλιξη της Ελλάδας του αύριο». Πολλά σχόλια δε χρειάζονται.
Όταν βλέπει κανείς τους κυβερνητικούς χειρισμούς στα “ομόλογα”, στo “Βατοπέδιo”, στη “Siemens”, ίσως και να μένει απαθής μπροστά στην απάθεια πολιτικών και δημοσιογράφων για την υπόθεση ΥπΕΠΘ-Microsoft που προέκυψε μέσω ΥπΟΟ. Η ελάχιστη ένδειξη είναι η σύμβαση που ψήφισε η Βουλή. Είναι το γεγονός ότι ακόμα και η φρασεολογία μεταξύ της εταιρίας και του κράτους ταυτίζεται: «Κέντρο καινοτομίας» στην Αθήνα, «Σχολείο του μέλλοντος» στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ και πρωθυπουργικές λέξεις-κλειδιά συνέπεσαν -όχι ξαφνικά, απρόσμενα κι αναπάντεχα!
Και για να μην ξεχνιόμαστε, ο διάλογος για την παιδεία πού θα καταλήξει; Μετά την έμφαση που επί χρόνια δίνει ο Πρωθυπουργός ταυτίζοντας την παιδεία με την εκπαίδευση και την εκπαίδευση με την αναπτυξιακή πορεία και την επιχειρηματικότητα ή θα πρέπει να τον καλέσει ο κ. Μπαμπινώτης για ενημέρωση ή θα πρέπει να είμαστε ο πλέον αισιόδοξος λαός για να ανταπεξέλθουμε. Κι αυτό, γιατί το πλαίσιο του διαλόγου που αντιφάσκει με το πρωθυπουργικό σχολείο του μέλλοντος επιβεβαιώνει ότι δεν ήταν τυχαία η κατά 5 χρόνια καθυστερημένη διαπίστωση της προβληματικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας παιδείας.
Δεδομένες λοιπόν οι επιλογές στην παιδεία, δεδομένη άρα και η χρηματοδότησή της. Μίζες, διασπαθίσεις, συγκαλύψεις, έχουν να κάνουν και με απλά αριθμητικά δεδομένα. Η ελλιπής χρηματοδότηση της παιδείας, αναντίστοιχη με τη σημασία που της αποδίδει η κυβέρνηση, έχει εξηγηθεί από τον Πρωθυπουργό με δύο τρόπους: α) νομίζαμε ότι έχουμε - δεν έχουμε, άρα δεν δίνουμε β) δεν δίνουμε, όσο δεν εφαρμόζονται οι «μεταρρυθμίσεις». Απορία: Στους δικαστικούς λειτουργούς δόθηκαν αυξήσεις (Ιούλιος 2008) της τάξης του 60-80%. Άραγε, ποιες μεταρρυθμίσεις εφαρμόστηκαν στη δικαιοσύνη;
Χρήσιμοι οι διαδραστικοί πίνακες στην παιδεία, όμως δεν μπορούν να συμβαδίσουν με την διάχυτη αναξιοκρατία και την πλήρη απαξίωση του ανθρώπινου δυναμικού της. Μισόλογα, υπεκφυγές, πομπώδη αυτονόητα, προκλητικές δηλώσεις, ωραιοποιήσεις, διαστρέβλωση, αντιπερισπασμοί έχουν ένα κεντρικό άξονα: η παιδεία δεν απασχολεί την κυβέρνηση. Έγνοια της είναι η επαγγελματική κατάρτιση που θα χρηματοδοτείται σε βάση ιδιωτική. Φώναξε λοιπόν ο Πρωθυπουργός; Αριστόβουλε, μην ξεχάσεις! η πρότυπη τάξη να είναι “microsoft”. Προφανώς. Βέβαια στη δημοκρατία, περισσότερη σημασία έχει τι φωνάζουν οι πολίτες.
Σύνδεσμοι:
http://www.youtube.com/watch?v=dw-7scg60u8
http://www.youtube.com/watch?v=8jpqh3jXs2U
http://www.parliament.gr/ergasies/praktika/pdf/ES24012008.pdf
http://www.infosoc.gr/infosoc/el-GR/specialreports/microsoft_center/
http://users.thess.sch.gr/szygouras/SN_1012008_Ait-ekth.rtf
http://www.microsoft.com/education/sof/
http://www.youtube.com/watch?v=2Mug66WnoSk
http://users.thess.sch.gr/szygouras/kxky08.htm
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=45560
http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=5090199&publDate=19/5/2009
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100067_14/06/2009_318429
Στέργιος Ζυγούρας
Καθηγητής ΠΕ16
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου