Φιλόδοξο σχέδιο για τη μείωση των ρύπων από τις οδικές μεταφορές ανακοίνωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ, ώστε μέχρι το 2012 να μειωθούν οι ρύποι κατά 25 - 35% και μέχρι το 2015 έως 60%. H κυβερνητική επιτροπή ενέκρινε την επιβολή περιβαλλοντικών τελών, την απόσυρση παλαιών οχημάτων και την εφαρμογή «πράσινου» δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας.
Τέλη κυκλοφορίας
Το εν λόγω σχέδιο περιλαμβάνει κατά πρώτο λόγο την επιβολή «περιβαλλοντικών τελών» για τα ΙΧ αυτοκίνητα, το κόστος των οποίων θα καθορίζεται ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα. Όπως είπε ο κ. Σουφλιάς, τα νέα τέλη θα ισχύσουν το 2010. Τα «καθαρά» ΙΧ θα έχουν μείωση τελών, ενώ τα πιο ρυπογόνα θα αυξηθούν από 50 - 150 ευρώ.
Τα ΙΧ χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες και τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί ο κινητήρας των οχημάτων:
- Τα αυτοκίνητα που έχουν άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2005, εντάσσονται στην κατηγορία Α και θα πληρώνουν 18 ευρώ λιγότερα σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
- Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Β με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2000 έως 1/1/2004 θα πληρώνουν επιπλέον 50 ευρώ.
- Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Γ με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/1996 έως 31/12/1999, θα πληρώνουν 100 ευρώ επιπλέον.
- Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Δ με άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/1995, θα πληρώνουν 150 ευρώ περισσότερα.
Τα τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά αυτοκίνητα κάτω των 1.929 κ.ε. παραμένουν μηδενικά, ενώ για εκείνα με παραπάνω κυβικά ισχύει το ήμισυ των τελών για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Α.
Απόσυρση παλαιών οχημάτων
Τέλος, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων, με κίνητρα που θα θεσπιστούν, αλλά και επιπλέον κίνητρα για την αγορά καινούργιων ΙΧ, με άδεια κυκλοφορίας μετά το 2005.
Τα κίνητρα απόσυρσης αυτοκινήτου, χωρίς αγορά νέου, ανά κατηγορία Ι.Χ., έχουν ως εξής:
- 500 ευρώ για απόσυρση Ι.Χ. έως 900 κυβικά
- 1.000 ευρώ για Ι.Χ. από 900-1.400 κυβικά
- 1.500 ευρώ για Ι.Χ. από 1.400-2.000 κυβικά
- 1.800 ευρώ για Ι.Χ. από 2.000-2.400 κυβικά
- 2.200 ευρώ για Ι.Χ. από 2400 κυβικά και πάνω.
Παράλληλα, για αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας (οχήματος Euro 4 ή Euro 5) μετά την απόσυρση του παλιού, δίδεται οικονομικό κίνητρο 1.000 ευρώ επιπλέον.
To ΥΠΕΧΩΔΕ υπολογίζει ότι μέσα στο 2009 θα αποσυρθούν 50.000 οχήματα, 250.000 το 2010, περίπου 230.000 Ι.Χ. το 2011 και 200.000 οχήματα το 2012.
Εισπρακτικό στόχο, με πρόσχημα το περιβάλλον, και μάλιστα σε βάρος των πιο αδύναμων οικονομικά νοικοκυριών (αδύναμος κρίκος), τουλάχιστον έτσι το αντιλαμβανόμαστε εμείς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου