Σοβαρές ενστάσεις για τη δημοπράτηση του αεροδρομίου Καστελίου εκφράζει η «Πρωτοβουλια πολιτων για την διασωση – προβολη και την αειφορο αναπτυξη της Πεδιαδος» η οποία ζητά από τους πολίτες να πάρουν θέση.
Η «Πρωτοβουλία» με ανοιχτή επιστολή για το θέμα μετά τη δημοπράτηση του έργου από τον κ.Σουφλιά αναφέρεται στα τρικ αυτής της κίνησης
«Την Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2009 παρακολουθήσαμε εμβρόντητοι όλοι μας, την εξαγγελία δημοπράτησης του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος.
Οι μόνες αλλαγές που έγιναν από την αρχική διακήρυξη του κ υπουργού για το έργο είναι:
• Το ύψος του κόστους από 1,2 δις (+0,3 δις) που υπολογίζονταν, έχει κατεβεί στο 1 δις.
• Τα χωρία που αναγνωρίζει το υπουργείο ότι θα θιγούν ανέρχονται πλέον στα 5: Τμήμα του Καστελίου, Αρχάγγελος, Σκλαβεροχώρι, Ευαγγελισμός, Ρουσωχώρια. Στην πραγματικότητα είναι περισσότερα» αναφέρουν στην ιστοσελίδα τους τα μέλη της πρωτοβουλίας. Και τονίζουν:
“Η Πρωτοβουλία Πολιτών έχει εκφράσει από καιρό τις αντιρρήσεις της, έχει υποβάλει ενστάσεις και θα κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να ακυρωθεί το έργο. Καλεί δε και τους λίγους υπέρμαχους του έργου να ξανασκεφτούν τι τους περιμένει, να προβληματιστούν και να αντιδράσουν στο συγκεκριμένο εγχείρημα”.
Ανοικτή επιστολή.
Καλούμε τον κάθε Πεδιαδίτη, να αναλογιστεί:
Η «Πρωτοβουλία» με ανοιχτή επιστολή για το θέμα μετά τη δημοπράτηση του έργου από τον κ.Σουφλιά αναφέρεται στα τρικ αυτής της κίνησης
«Την Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2009 παρακολουθήσαμε εμβρόντητοι όλοι μας, την εξαγγελία δημοπράτησης του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος.
Οι μόνες αλλαγές που έγιναν από την αρχική διακήρυξη του κ υπουργού για το έργο είναι:
• Το ύψος του κόστους από 1,2 δις (+0,3 δις) που υπολογίζονταν, έχει κατεβεί στο 1 δις.
• Τα χωρία που αναγνωρίζει το υπουργείο ότι θα θιγούν ανέρχονται πλέον στα 5: Τμήμα του Καστελίου, Αρχάγγελος, Σκλαβεροχώρι, Ευαγγελισμός, Ρουσωχώρια. Στην πραγματικότητα είναι περισσότερα» αναφέρουν στην ιστοσελίδα τους τα μέλη της πρωτοβουλίας. Και τονίζουν:
“Η Πρωτοβουλία Πολιτών έχει εκφράσει από καιρό τις αντιρρήσεις της, έχει υποβάλει ενστάσεις και θα κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να ακυρωθεί το έργο. Καλεί δε και τους λίγους υπέρμαχους του έργου να ξανασκεφτούν τι τους περιμένει, να προβληματιστούν και να αντιδράσουν στο συγκεκριμένο εγχείρημα”.
Ανοικτή επιστολή.
Καλούμε τον κάθε Πεδιαδίτη, να αναλογιστεί:
1. Γιατί μειώθηκε το κόστος του αεροδρομίου; Τι σημαίνει αυτό για την ποιότητα του έργου, του οποίου η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ήταν απαράδεχτη; Πώς θα διασφαλιστεί η προστασία του περιβάλλοντος; Τι σημαίνει για τις απαλλοτριώσεις που κάποιοι περιμένουν ως διπλό τζάκ ποτ στο λόττο;
2. Οι κάτοικοι των περιοχών που πλήττονται άμεσα θα πρέπει πλέον να ζουν μέσα στα σπίτια τους με διπλά τζάμια, ώστε να προστατευτούν από το θόρυβο; Και αν μια μερίδα πολιτών πλήττονται άμεσα, και τους δίνεται ως λύση τα διπλά τζάμια και τα νέα κουφώματα, οι υπόλοιποι Καστελιανοί, Πολυθεανοί, Διαβαιδιανοί, Καρδουλιανιώτες, Αρχαγγελιώτες, Λιλιανιώτες, Αποστολιανοί, Ρουσοχωρίτες τι θα κάνουν; Θα ακούνε τα πουλιά να κελαηδάνε; Δεν θα ακούνε τα αεροπλάνα, δεν θα εισπνέουν τα καυσαέρια; Με ελαφριά την καρδία ο κ υπουργός, μιλάει για μετεγκατάσταση. Ρώτησε αν θέλουν οι άνθρωποι να εγκαταλείψουν τον τόπο τους; Που θα πάνε; Και ποιος θα πληρώσει την μετεγκατάσταση; Το θέμα της μετεγκατάστασης δεν προβλεπόταν στην ΜΠΕ που έστειλε το υπουργείο για την υποτιθεμένη διαβούλευση. Άρα το υπουργείο αναγνωρίζει ότι υπάρχουν λάθη και άραγε είναι τα μοναδικά;
3. Το μισό έργο του αεροδρομίου, όπως παρουσιάζεται πλέον είναι οι δρόμοι γύρω - γύρω ΝΟΑΚ, ΒΟΑΚ κλπ. ’Όλοι αυτοί οι ανισόπεδοι κόμβοι τελικά θα αυξήσουν το χρόνο πρόσβασης στην περιοχή, κυρίως στα χωρία της ρίζας αντί να τον συντομεύουν. Θα καταστρέψουν ότι αφήσει το αεροδρόμιο και τα καυσαέρια του. Αλήθεια, έπρεπε να φτάσουμε να καταστρέψουμε την Πεδιάδα, για να γίνει ένας δρόμος, ο οποίος τελικά δεν θα εξυπηρετεί παρά μόνο τους τουρίστες;
4. Προβλέπεται η επέκταση του αεροδρομίου στο μέλλον και προς τα πού θα γίνει αυτή η επέκταση; Τι τελικά θα μείνει, όχι από τον κάμπο της Πεδιάδας, αυτός είναι ξεγραμμένος από την στιγμή που θα μπει η πρώτη μπουλντόζα να σκάψει, αλλά από ολόκληρη τελικά της επαρχία Πεδιάδας; Ποιος θα θυμάται τα χωρία και την ομορφιά της μετά από 30 χρόνια;
5. Η απομάκρυνση του αεροδρομίου Αλικαρνασσού «θα προσφέρει μια τεράστια περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής της Αλικαρνασσού, του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχή. Θα αποδεσμευτεί υπέρ των τοπικών κοινωνιών μια μεγάλη έκταση», ρωτάμε η εγκατάσταση του νέου αεροδρομίου στη Πεδιάδα δεν θα προκαλέσει τεράστια επιβάρυνση; Εμείς δηλαδή δεν δικαιούμαστε να ζήσουμε στο αναβαθμισμένο περιβαλλοντικά περιβάλλον που έχουμε και επιλέξαμε να ζούμε;
6. Τι θα γίνει με τους υδάτινους πόρους της περιοχής; Τα χωριά της Ρίζας θα μείνουν χωρίς νερό εξαιτίας του αεροδρομίου και τα χωρία του Αρκαλοχωρίου και το Ηράκλειο θα πίνουν τα εμπλουτισμένα με τα λύματα του αεροδρομίου νερά; Τους κινδύνους από την διαχείριση του νερού και τον τρόπο διάθεσης των αποβλήτων τους έχει επισημάνει τόσο το ΓΕΩΤΕΕ όσο και η Νομαρχία, ωστόσο δεν λαμβάνονται υπόψη.
7. Ο κ. Σουφλιάς αναφέρει ότι το πρόβλημα του νερού του Ηρακλείου θα λυθεί με το φράγμα Αποσελέμη, είναι όμως έτσι; Αν είναι αλήθεια γιατί γίνεται και δεύτερο φράγμα στη Κριτσά;.»
Και η επιστολή καταλήγει:
«Αλήθεια κύριοι δήμαρχοι, και κυρίως δήμαρχε Καστελίου το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών της εταιρίας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου (εξαιρουμένου του τέλους αναχωρούντων επιβατών), που σας διατίθεται ως πρόσθετο αντισταθμιστικό όφελος. Που θα ωφελήσει όταν τα χωριά μας θα έχουν ερημωθεί;
Σας προτείνουμε να τα επενδύσετε από κοινού σε ένα νοσοκομείο, είναι μια υποδομή που σίγουρα θα χρειαστεί».
http://aerodromiostokastelli.blogspot.com/
2. Οι κάτοικοι των περιοχών που πλήττονται άμεσα θα πρέπει πλέον να ζουν μέσα στα σπίτια τους με διπλά τζάμια, ώστε να προστατευτούν από το θόρυβο; Και αν μια μερίδα πολιτών πλήττονται άμεσα, και τους δίνεται ως λύση τα διπλά τζάμια και τα νέα κουφώματα, οι υπόλοιποι Καστελιανοί, Πολυθεανοί, Διαβαιδιανοί, Καρδουλιανιώτες, Αρχαγγελιώτες, Λιλιανιώτες, Αποστολιανοί, Ρουσοχωρίτες τι θα κάνουν; Θα ακούνε τα πουλιά να κελαηδάνε; Δεν θα ακούνε τα αεροπλάνα, δεν θα εισπνέουν τα καυσαέρια; Με ελαφριά την καρδία ο κ υπουργός, μιλάει για μετεγκατάσταση. Ρώτησε αν θέλουν οι άνθρωποι να εγκαταλείψουν τον τόπο τους; Που θα πάνε; Και ποιος θα πληρώσει την μετεγκατάσταση; Το θέμα της μετεγκατάστασης δεν προβλεπόταν στην ΜΠΕ που έστειλε το υπουργείο για την υποτιθεμένη διαβούλευση. Άρα το υπουργείο αναγνωρίζει ότι υπάρχουν λάθη και άραγε είναι τα μοναδικά;
3. Το μισό έργο του αεροδρομίου, όπως παρουσιάζεται πλέον είναι οι δρόμοι γύρω - γύρω ΝΟΑΚ, ΒΟΑΚ κλπ. ’Όλοι αυτοί οι ανισόπεδοι κόμβοι τελικά θα αυξήσουν το χρόνο πρόσβασης στην περιοχή, κυρίως στα χωρία της ρίζας αντί να τον συντομεύουν. Θα καταστρέψουν ότι αφήσει το αεροδρόμιο και τα καυσαέρια του. Αλήθεια, έπρεπε να φτάσουμε να καταστρέψουμε την Πεδιάδα, για να γίνει ένας δρόμος, ο οποίος τελικά δεν θα εξυπηρετεί παρά μόνο τους τουρίστες;
4. Προβλέπεται η επέκταση του αεροδρομίου στο μέλλον και προς τα πού θα γίνει αυτή η επέκταση; Τι τελικά θα μείνει, όχι από τον κάμπο της Πεδιάδας, αυτός είναι ξεγραμμένος από την στιγμή που θα μπει η πρώτη μπουλντόζα να σκάψει, αλλά από ολόκληρη τελικά της επαρχία Πεδιάδας; Ποιος θα θυμάται τα χωρία και την ομορφιά της μετά από 30 χρόνια;
5. Η απομάκρυνση του αεροδρομίου Αλικαρνασσού «θα προσφέρει μια τεράστια περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής της Αλικαρνασσού, του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχή. Θα αποδεσμευτεί υπέρ των τοπικών κοινωνιών μια μεγάλη έκταση», ρωτάμε η εγκατάσταση του νέου αεροδρομίου στη Πεδιάδα δεν θα προκαλέσει τεράστια επιβάρυνση; Εμείς δηλαδή δεν δικαιούμαστε να ζήσουμε στο αναβαθμισμένο περιβαλλοντικά περιβάλλον που έχουμε και επιλέξαμε να ζούμε;
6. Τι θα γίνει με τους υδάτινους πόρους της περιοχής; Τα χωριά της Ρίζας θα μείνουν χωρίς νερό εξαιτίας του αεροδρομίου και τα χωρία του Αρκαλοχωρίου και το Ηράκλειο θα πίνουν τα εμπλουτισμένα με τα λύματα του αεροδρομίου νερά; Τους κινδύνους από την διαχείριση του νερού και τον τρόπο διάθεσης των αποβλήτων τους έχει επισημάνει τόσο το ΓΕΩΤΕΕ όσο και η Νομαρχία, ωστόσο δεν λαμβάνονται υπόψη.
7. Ο κ. Σουφλιάς αναφέρει ότι το πρόβλημα του νερού του Ηρακλείου θα λυθεί με το φράγμα Αποσελέμη, είναι όμως έτσι; Αν είναι αλήθεια γιατί γίνεται και δεύτερο φράγμα στη Κριτσά;.»
Και η επιστολή καταλήγει:
«Αλήθεια κύριοι δήμαρχοι, και κυρίως δήμαρχε Καστελίου το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών της εταιρίας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου (εξαιρουμένου του τέλους αναχωρούντων επιβατών), που σας διατίθεται ως πρόσθετο αντισταθμιστικό όφελος. Που θα ωφελήσει όταν τα χωριά μας θα έχουν ερημωθεί;
Σας προτείνουμε να τα επενδύσετε από κοινού σε ένα νοσοκομείο, είναι μια υποδομή που σίγουρα θα χρειαστεί».
http://aerodromiostokastelli.blogspot.com/
2 σχόλια:
ειμαι ηρακλειωτης & ετσι ενημερωνομαι συχνα για το ζητημα.
Αντιλαμβανομαι τον προβληματισμο κι ακομα την αγανακτιση των πολιτων της περιοχης, ομως δε θυμαμαι ποτε κανενα εργο να συνεβη χωρις υποχωρησεις απο ολους τους εμπλεκομενους. Υποχωρησεις απο τον κοσμο, απο τις υπηρεσιες, απο οποια αλλα στοιχεια εμπλεκονται.
Γνωριζω οτι οι κατοικοι της Αλικαρνασου αγανακτουν συχνα απο τη υπαρξη του αεροδρομιου, οπως & το αεροδρομιο ειναι υπερβολικα μικρο για τις αναγκες του νησιου.
Ποια η γνωμη μου; Ολοι πρεπει να κανουν ενα βημα πισω στο ιδανικο τους στο ονομα της αναπτυξης της Κρητης :[
Και για να κάνω τον συνήγορο του διαβόλου εγώ,... ας προσδιορίσουμε τον όρο ανάπτυξη πρώτα από όλα.
Δημοσίευση σχολίου