Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009
Ενημερώνομαι - αντιδρώ - αγοράζω υπεύθυνα.
Η εκστρατεία «αγόρασε υπεύθυνα» στηρίζεται στη βάση της δύναμης των καταναλωτών να επηρεάσουν θετικά την κατάσταση. Πώς; Με το να διαλέγουμε προϊόντα, τα οποία να έχουμε εξακριβώσει ότι παράγονται με ηθικούς τρόπους, ρωτώντας πληροφορίες για την προέλευση και τον τρόπο παραγωγής τους.
Όταν ο καταναλωτής διαλέγει ένα προϊόν από ένα κατάστημα εμμέσως υποστηρίζει τον τρόπο που αυτό παράχθηκε. Αν το προϊόν είναι αποτέλεσμα καταναγκαστικής εργασίας, ο καταναλωτής έστω και χωρίς να το ξέρει δίνει έναυσμα στην εταιρεία να συνεχίσει το καθεστώς αυτό.
Το δύσκολο βέβαια είναι ότι ο καταναλωτής δεν μπορεί εύκολα να ξεχωρίσει ένα προϊόν που έχει παραχθεί με ηθικό τρόπο από ένα προϊόν αναγκαστικής εργασίας. Δύο τέτοια προϊόντα θα μπορούσαν να βρίσκονται στο ίδιο ράφι. Ο μάνατζερ, ο ιδιοκτήτης ή ο λιανοπωλητής του καταστήματος θα έπρεπε να είναι σε θέση να πληροφορήσει τους καταναλωτές για το που έχει παραχθεί το προϊόν και αν το άτομο που το καλλιέργησε, το μάζεψε ή το κατασκεύασε δουλεύει υπό ανθρώπινες συνθήκες και πληρώνεται καλά γι’ αυτό. Τα περισσότερα μαγαζιά ωστόσο δεν έχουν πληροφορίες για την προέλευση του εμπορεύματός τους. Σ’ αυτό παίζει σίγουρα ρόλο η πολυπλοκότητα της παγκόσμιας αλυσίδας εμπορίου.
Η καμπάνια πάντως θα προσπαθήσει να πείσει τους καταναλωτές ότι ο σημαντικός λόγος για τον οποίο τα μαγαζιά δεν μπορούν να τους ενημερώσουν για την προέλευση των προϊόντων είναι ότι οι καταναλωτές δεν ρωτούν γι’ αυτό... Κάθε μέρα στην Ευρώπη χιλιάδες μετανάστες εξαναγκάζονται ή εξαπατώνται, δουλεύοντας υπό πολύ σκληρές συνθήκες για λίγα χρήματα ή ακόμη και χωρίς να πληρώνονται σε τομείς όπως η γεωργία, η βιομηχανία τροφίμων, η κλωστοϋφαντουργία και η αλιεία. Σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ), περίπου 12,3 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως υπολογίζεται πως δουλεύουν σε συνθήκες καταναγκαστικών έργων.
Οι παράνομα διακινούμενοι μετανάστες παρέχουν φτηνή εργασία, τα προϊόντα της οποίας καταλήγουν στα ράφια των σουπερμάρκετ των πλούσιων χωρών, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Μετανάστευσης (ΠΟΜ), που αποτελεί τον εμπνευστή της καμπάνιας.
«Μαζεύουν την αγροτική παραγωγή ή παράγουν καταναλωτικά αγαθά, που όλοι πάμε και αγοράζουμε», δηλώνει ο επικεφαλής του παγκόσμιου προγράμματος του ΠΟΜ κατά της παράνομης διακίνησης ανθρώπων Ρίτσαρντ Ντέιντζιγκερ. «Δεν ζητάμε από τους ανθρώπους να μποϋκοτάρουν κάποια συγκεκριμένη μάρκα ή μία συγκεκριμένη αλυσίδα καταστημάτων. Τους ζητάμε να βρίσκουν τι κρύβεται πίσω από τα προϊόντα που αγοράζουν, για να αγοράζουν υπεύθυνα», δήλωσε ο Ντέιντζιγκερ, σε ενημέρωση που έκανε στη Γενεύη όπου έχει την έδρα του ο Οργανισμός.
Δείτε περισσότερα στο www.buyresponsibly.org
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου