Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2009

ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ.


Κοντά 1.000 νεκροί μέσα σε μια 9ετία (2000-2008)... Ένας θλιβερός μέσος όρος, στο επίπεδο των 100 νεκρών ετησίως... Αυτή δυστυχώς είναι με τη γλώσσα των αριθμών (αριθμοί που παραπέμπουν στην κυριολεξία σε... πεδία μαχών και εμπόλεμες ζώνες) η τραγική εικόνα αναφορικά με τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα στην επικράτεια της Κρήτης. Ένας, πραγματικά, ανείπωτα βαρύς φόρος αίματος της κρητικής ασφάλτου, αβάστακτος όταν έρχεται η ώρα της σύγκρισης με άλλες περιφέρειες της χώρας, και ακόμη περισσότερο όταν ρίξει κανείς μια συγκριτική ματιά στον αντίστοιχο δείκτη των ευρωπαϊκών χώρων, καθώς η ζυγαριά, ως προς το μέσο όρο των θανατηφόρων τροχαίων, γέρνει συντριπτικά στην πλευρά της μεγαλονήσου με μια οδυνηρή αναλογία 2 προς 1... Τα αδιάσειστα αυτά στοιχεία, που καθιστούν την Κρήτη ως μακράν την πιο "φονική" στο μέτωπο της... ασφάλτου περιφέρεια της Ευρώπης, ήρθαν στο φως μέσα από την εκπομπή "Αντιθέσεις" της "ΚΡΗΤΗ TV", συγκεντρωμένα από το διευθυντή της ΕΛΠΑ και του ΚΤΕΟ κ. Γιάννη Λιονάκη, ώστε να αποτελέσουν τη βάση κατήχησης της σωστής οδικής συμπεριφοράς των μελλοντικών οδηγών στο αιματοβαμμένο πάνω στους δρόμους νησί... Τα στατιστικά στοιχεία και οι αριθμοί γύρω από την 9ετία 2000-2008 προκαλούν θλίψη, σοκ και οδύνη... Λίγο πάνω-λίγο κάτω ο μέσος ετήσιος όρος απώλειας ανθρώπινων ζωών στο τιμόνι δεν ξεφεύγει δυστυχώς για το νησί από τους 100 νεκρούς, ενώ είναι ενδεικτικό πως μέσα στα 9 αυτά χρόνια η Κρήτη θρήνησε συνολικά 992 νεκρούς!.. Τη θλιβερή πρωτοκαθεδρία έχει ο νομός Ηρακλείου, με απολογισμό 437 νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα, ακολουθεί ο νομός Χανίων με 272 νεκρούς, ενώ 176 και 107 ζωές έχουν χαθεί αντίστοιχα τα 9 αυτά χρόνια σε Ρέθυμνο και Λασίθι... Εξίσου μελανή είναι η εικόνα των αριθμών για τον υποτιθέμενο εθνικό δρόμο του νησιού, καθώς με τραγικό απολογισμό 273 χαμένων ανθρώπινων ζωών μέσα στο διάστημα 2000-2008 ο ΒΟΑΚ κερδίζει... επάξια τον τίτλο του εθνικού "δρόμου-φονιά". Από τους 273 νεκρούς του ΒΟΑΚ, το νήμα της ζωής 97 συνανθρώπων μας κόπηκε στα όρια του νομού Ηρακλείου, άλλων 78 στο νομό Χανίων, 71 στα όρια του Ρεθύμνου και 27 στα όρια του Λασιθίου. Στην πρώτη θέση της τραγικής λίστας το Ηράκλειο Εξίσου αποκαλυπτικά είναι και τα επιμέρους στατιστικά στοιχεία που αφορούν στο θάνατο από τροχαία δυστυχήματα ανά δήμο του νομού Ηρακλείου. Την αρνητική πρωτοκαθεδρία έχει το Ηράκλειο με 138 θανάτους το διάστημα 2000-2008, ενώ, εκτός από το Ηράκλειο, και οι δήμοι Γαζίου, Μαλίων, Μοιρών, Νέας Αλικαρνασσού, Τυμπακίου και Χερσονήσου εμφανίζουν τραγικά υψηλά ποσοστά δυστυχημάτων, καταγράφοντας, αντίστοιχα, έναν απολογισμό 31, 29, 32, 35, 22 και 33 αδίκως χαμένων ανθρωπίνων ζωών... Αιτία είναι το οδικό δίκτυο που επιτρέπει υψηλές ταχύτητες, χωρίς όμως την απαιτούμενη ασφάλεια για κάτι τέτοιο...
Πηγή:neakriti.gr

1 σχόλιο:

ikor είπε...

Εκκωφαντική η χρονίζουσα απάθεια της πολιτείας, αδιανόητη όμως κι η χαλαρή απαίτηση της πλειοψηφίας των κατοίκων του νησιού για να φτιάξει το οδικό δίκτυο...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails