Το θέμα τής έκθεσης των πανελληνίων εξετάσεων 2010,
αλλά και το μάθημα της έκθεσης στο νεοελληνικό σχολείο,
ως πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων
Oύτε το φετεινό θέμα τής έκθεσης των πανελληνίων εξετάσεων, όπως ήταν αναμενόμενο εξ άλλου, δεν παρεξέκλινε στο ελάχιστο από τον ανομολόγητο σκοπό τού «μαθήματος» αυτού, ο οποίος δεν είναι άλλος από την απροκάλυπτη χειραγώγηση των νεανικών εγκεφάλων.
Η νεοελληνική σχολική εκπαίδευση είναι βαθύτατα μολυσμένη από τον βυζαντινό σχολαστικισμό. Σύμφωνα με τα όσα είναι γραμμένα στα εκάστοτε Αναλυτικά Προγράμματα διδασκαλίας, σκοπός τού μαθήματος τής Έκθεσης υποτίθεται ότι είναι, κυρίως, το να καλλιεργήσουν οι μαθητές την εκφραστική και τη συλλογιστική τους ικανότητα.... Αντίθετα όμως με τις μεγαλόστομες διακηρύξεις των αναλυτικών προγραμμάτων, το θέμα τής έκθεσης, που δίνεται κάθε φορά στους μαθητές επιβεβαιώνει πανηγυρικά, ότι αυτό που ζητείται από τους μαθητές δεν είναι ούτε η καλλιέργεια τής εκφραστικής τους ικανότητας, ούτε η δόμηση μιας στοιχειωδώς στέρεης συλλογιστικής και επιχειρηματολογίας. Αυτό που ζητείται από τους μαθητές είναι απλώς η καταγραφή στο χαρτί απόψεων, που προϊδεάζονται ύπουλα από το εκάστοτε δοθέν θέμα. «Απόψεων», που υποτίθεται, ότι οι μαθητές πρέπει να δομήσουν και να εκφράσουν ελεύθερα, αφού θα πρόκειται για τις «δικές» τους....
Περισσότερα εδώ: http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=1349
αλλά και το μάθημα της έκθεσης στο νεοελληνικό σχολείο,
ως πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων
Oύτε το φετεινό θέμα τής έκθεσης των πανελληνίων εξετάσεων, όπως ήταν αναμενόμενο εξ άλλου, δεν παρεξέκλινε στο ελάχιστο από τον ανομολόγητο σκοπό τού «μαθήματος» αυτού, ο οποίος δεν είναι άλλος από την απροκάλυπτη χειραγώγηση των νεανικών εγκεφάλων.
Η νεοελληνική σχολική εκπαίδευση είναι βαθύτατα μολυσμένη από τον βυζαντινό σχολαστικισμό. Σύμφωνα με τα όσα είναι γραμμένα στα εκάστοτε Αναλυτικά Προγράμματα διδασκαλίας, σκοπός τού μαθήματος τής Έκθεσης υποτίθεται ότι είναι, κυρίως, το να καλλιεργήσουν οι μαθητές την εκφραστική και τη συλλογιστική τους ικανότητα.... Αντίθετα όμως με τις μεγαλόστομες διακηρύξεις των αναλυτικών προγραμμάτων, το θέμα τής έκθεσης, που δίνεται κάθε φορά στους μαθητές επιβεβαιώνει πανηγυρικά, ότι αυτό που ζητείται από τους μαθητές δεν είναι ούτε η καλλιέργεια τής εκφραστικής τους ικανότητας, ούτε η δόμηση μιας στοιχειωδώς στέρεης συλλογιστικής και επιχειρηματολογίας. Αυτό που ζητείται από τους μαθητές είναι απλώς η καταγραφή στο χαρτί απόψεων, που προϊδεάζονται ύπουλα από το εκάστοτε δοθέν θέμα. «Απόψεων», που υποτίθεται, ότι οι μαθητές πρέπει να δομήσουν και να εκφράσουν ελεύθερα, αφού θα πρόκειται για τις «δικές» τους....
Περισσότερα εδώ: http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=1349
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου