Αν θυμηθούμε το απόφθεγμα του Σερ Φράνσις Μπέικον «η γνώση είναι δύναμη», τότε οι Έλληνες φοιτητές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν «αδύναμοι», αφού επίσημη έρευνα αποκαλύπτει ότι οι ιστορικές τους γνώσεις είναι ελλιπείς και σε πολλές περιπτώσεις ανύπαρκτες.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον αναπληρωτή καθηγητή του ΑΠΘ κ. Δημήτρη Μαυροσκούφη και τον διδάσκοντα του Παν. Μακεδονίας κ. Δημήτρη Κυρίτση και οι ερωτηθέντες ήταν φοιτητές του τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του ΑΠΘ. Τα αποτελέσματα της επιστημονικής μελέτης απέδειξαν ότι ένας στους δύο Έλληνες φοιτητές (52.1%) γνωρίζει μερικώς το ιστορικό παρελθόν των γειτονικών λαών και μόλις το 2% δηλώνει ότι είναι γνώστης της ιστορίας τους σε πολύ καλό επίπεδο. Αναφορικά με την ιστορία λαών άλλων χωρών, η άγνοια αγγίζει πολύ μεγαλύτερα ποσοστά αφού το 84.4% των φοιτητών παραδέχτηκε ότι έχει «μαύρα μεσάνυχτα», παρ’ όλο που οι σπουδές του έχουν θεωρητικό χαρακτήρα....Ακριβώς το αντίθετο για τους ξένους φοιτητές δείχνει προηγούμενη έρευνα που εκπονήθηκε από τους ίδιους πανεπιστημιακούς. Οι γνώσεις ξένων φοιτητών του Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΑΠΘ φαίνεται να είναι πιο ευρείς αφού το 32,2% των αλλοδαπών φοιτητών δήλωσε ότι γνωρίζει πολύ ή και πάρα πολύ την ιστορία των λαών που γειτνιάζουν με τις χώρες τους. Το 42,4% των αλλοδαπών φοιτητών δήλωσε ότι έχει μέτρια γνώση και το 25,4% ότι την γνωρίζει λίγο ή και καθόλου. Σε σχέση με το ύψος της άγνοιας της ιστορίας των λαών από άλλες ηπείρους, η έρευνα έδειξε ότι αγγίζει μόλις το 33,9%.
Συγκρίνοντας τις δύο αυτές μελέτες, θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε ότι οι ελλιπείς ιστορικές γνώσεις των Ελλήνων φοιτητών έχουν ως αιτία τον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα που προσεγγίζει περισσότερα τη στείρα αποστήθιση παρά την ουσιαστική κατανόηση και κατ’ επέκταση βαθιά γνώση του ιστορικού παγκόσμιου γίγνεσθαι. Το παραπάνω επιβεβαιώνεται και από πορίσματα της έρευνας που σκιαγραφούν την έντονη δυσαρέσκεια των σπουδαστών σχετικά με τη διδασκαλία στο σχολείο.
Μόλις το 5,4% των φοιτητών δήλωσε πολύ ικανοποιημένο από τον τρόπο διδασκαλίας, ενώ οι υπόλοιποι μοιράστηκαν ανάμεσα στο «μέτρια» (38,7%), «λίγο» (44,1%) και «καθόλου» (11,8%). Λιγότερο δυσαρεστημένοι είναι οι φοιτητές από το περιεχόμενο των μαθημάτων, καθώς το 16,2% δήλωσε πολύ ή πάρα πολύ ικανοποιημένο, ενώ η πλειονότητα (63,4%) μέτρια ικανοποιημένοι. Βρέθηκαν επίσης 20,5% που δήλωσαν λίγο ή καθόλου ικανοποιημένοι. Αντίθετα, το 59% των ξένων φοιτητών δήλωσε πολύ ή πάρα πολύ ικανοποιημένο από το περιεχόμενο των μαθημάτων και το 48,3% αντιστοίχως από τον τρόπο διδασκαλίας.
http://tvxs.gr/node/63913
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον αναπληρωτή καθηγητή του ΑΠΘ κ. Δημήτρη Μαυροσκούφη και τον διδάσκοντα του Παν. Μακεδονίας κ. Δημήτρη Κυρίτση και οι ερωτηθέντες ήταν φοιτητές του τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του ΑΠΘ. Τα αποτελέσματα της επιστημονικής μελέτης απέδειξαν ότι ένας στους δύο Έλληνες φοιτητές (52.1%) γνωρίζει μερικώς το ιστορικό παρελθόν των γειτονικών λαών και μόλις το 2% δηλώνει ότι είναι γνώστης της ιστορίας τους σε πολύ καλό επίπεδο. Αναφορικά με την ιστορία λαών άλλων χωρών, η άγνοια αγγίζει πολύ μεγαλύτερα ποσοστά αφού το 84.4% των φοιτητών παραδέχτηκε ότι έχει «μαύρα μεσάνυχτα», παρ’ όλο που οι σπουδές του έχουν θεωρητικό χαρακτήρα....Ακριβώς το αντίθετο για τους ξένους φοιτητές δείχνει προηγούμενη έρευνα που εκπονήθηκε από τους ίδιους πανεπιστημιακούς. Οι γνώσεις ξένων φοιτητών του Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΑΠΘ φαίνεται να είναι πιο ευρείς αφού το 32,2% των αλλοδαπών φοιτητών δήλωσε ότι γνωρίζει πολύ ή και πάρα πολύ την ιστορία των λαών που γειτνιάζουν με τις χώρες τους. Το 42,4% των αλλοδαπών φοιτητών δήλωσε ότι έχει μέτρια γνώση και το 25,4% ότι την γνωρίζει λίγο ή και καθόλου. Σε σχέση με το ύψος της άγνοιας της ιστορίας των λαών από άλλες ηπείρους, η έρευνα έδειξε ότι αγγίζει μόλις το 33,9%.
Συγκρίνοντας τις δύο αυτές μελέτες, θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε ότι οι ελλιπείς ιστορικές γνώσεις των Ελλήνων φοιτητών έχουν ως αιτία τον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα που προσεγγίζει περισσότερα τη στείρα αποστήθιση παρά την ουσιαστική κατανόηση και κατ’ επέκταση βαθιά γνώση του ιστορικού παγκόσμιου γίγνεσθαι. Το παραπάνω επιβεβαιώνεται και από πορίσματα της έρευνας που σκιαγραφούν την έντονη δυσαρέσκεια των σπουδαστών σχετικά με τη διδασκαλία στο σχολείο.
Μόλις το 5,4% των φοιτητών δήλωσε πολύ ικανοποιημένο από τον τρόπο διδασκαλίας, ενώ οι υπόλοιποι μοιράστηκαν ανάμεσα στο «μέτρια» (38,7%), «λίγο» (44,1%) και «καθόλου» (11,8%). Λιγότερο δυσαρεστημένοι είναι οι φοιτητές από το περιεχόμενο των μαθημάτων, καθώς το 16,2% δήλωσε πολύ ή πάρα πολύ ικανοποιημένο, ενώ η πλειονότητα (63,4%) μέτρια ικανοποιημένοι. Βρέθηκαν επίσης 20,5% που δήλωσαν λίγο ή καθόλου ικανοποιημένοι. Αντίθετα, το 59% των ξένων φοιτητών δήλωσε πολύ ή πάρα πολύ ικανοποιημένο από το περιεχόμενο των μαθημάτων και το 48,3% αντιστοίχως από τον τρόπο διδασκαλίας.
http://tvxs.gr/node/63913
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου