Μείωση στο χαρτζιλίκι και το μισθό τους, περικοπές στις εξόδους και λιγότερα χρήματα για τις προσωπικές τους αγορές είναι ο αντίκτυπος που έχει η οικονομική κρίση στους νέους. Σύμφωνα με έρευνα της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης “ΝΕΟΙ”, το 33,1% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση στην Ελλάδα και έχει αλλάξει αρκετά τον τρόπο διάθεσης των χρημάτων του.
No money….no honey
Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι το 30% των συμμετεχόντων έχει υποστεί μείωση στο χαρτζιλίκι του ή το μισθό του, με αποτέλεσμα να μειώνει και σε μεγάλο βαθμό τις εξόδους του. Τα χρήματα που ξοδεύουν σήμερα, ελέω οικονομικής κρίσης, οι νέοι είναι μετρημένα, ενώ όπως προκύπτει το 26% έχει ελαττώσει τον προϋπολογισμό κάθε εξόδου.
Οι προσωπικές αγορές δεν έχουν μείνει αλώβητες καθώς το 62% των νέων δηλώνει πως διαθέτει πολύ λιγότερα χρήματα από πριν για τις προσωπικές του αγορές. “Μαχαίρι” όμως έβαλαν οι νέοι και στα χρήματα που ξόδεψαν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές ενώ η κρίση επηρέασε τη διάρκεια και τον τόπο των διακοπών τους. Σχεδόν οι μισοί μάλιστα έχουν αρχίσει τις παλιές, καλές συνήθειες της... αποταμίευσης....Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας η κρίση έχει επηρεάσει την αύξηση στο χαρτζιλίκι κατά 16% , την αύξηση στο μισθό σε ποσοστό 22% , την εύρεση εργασίας κατά 54%, τη διατήρηση της υπάρχουσας εργασίας κατά 28% και κατά 17% τις ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης και τους υπάρχοντες οικονομικούς πόρους.
Η οικονομική κρίση αποτελεί το κύριο θέμα συζήτησης στα νεανικά πηγαδάκια, ενώ τα ηνία στην ενημέρωση των νέων για το πρόβλημα κατέχει το διαδίκτυο σε ποσοστό 25%.
Η κ. Ελένη Τσακιρίδου, Επίκ. Καθηγήτρια, Εφαρμοσμένης Στατιστικής & Εκπαιδευτικής Έρευνας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευση, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας επισημαίνει: «Οι νέοι δηλώνουν ότι έχουν επηρεαστεί αρκετά από την οικονομική κρίση και έχουν αλλάξει τον τρόπο διάθεσης και διαχείρισης των χρημάτων τους. Ο μόνος τομέας που ακόμη δεν έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση είναι οι εβδομαδιαίες τους έξοδοι. Ωστόσο, έχουν μειώσει το ποσό που διαθέτουν για τις προσωπικές τους αγορές και για τις διακοπές τους και έχουν αρχίσει να μπαίνουν στη διαδικασία ιεράρχησης των αναγκών τους, προκειμένου να εξοικονομούν χρήματα. Οι νέοι θεωρούν ότι βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους νέους άλλων χωρών και φαίνονται ιδιαίτερα προβληματισμένοι για τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας.»
Η ανεργία πλήττει τους νέους
Από την πλευρά της η πρόεδρος της ΜΚΟ “ΝΕΟΙ”, Άννα Ευθυμίου υπογραμμίζει πως «Οι νέοι είναι τα θύματα της ανεργίας αλλά και της κρίσης γενικότερα. Αυτό αποτυπώνεται και στη χώρα μας, όπου η κρίση στην ελληνική οικονομία πλήττει ιδιαίτερα τη νεολαία. Αυτοί που υποφέρουν περισσότερο από την οικονομική κρίση είναι οι νέοι άνθρωποι, ηλικίας 15- 29 ετών. Η ανεργία στους νέους αγγίζει το 25% για το 2010, κάτι που σημαίνει ότι το μέλλον είναι παντελώς αβέβαιο και απαισιόδοξο. Το ίδιο απογοητευτικό φαινόμενο επικρατεί και στους μισθούς.
Η εργασιακή, λοιπόν, ανασφάλεια σε συνδυασμό με την ακρίβεια έχουν ως συνέπεια να κρατούν όλο και περισσότερους νέους στο πατρικό τους σπίτι. Κι ενώ για κάποιους το επόμενο βήμα της ανεξαρτησίας φαντάζει μακρινό όνειρο, κάποιοι άλλοι το τόλμησαν αλλά τα ακριβά ενοίκια, οι λογαριασμοί και οι χαμηλοί μισθοί τους ανάγκασαν να το ξανασκεφτούν και να γυρίσουν στη σιγουριά της οικογενειακής εστίας. Επίσης, βλέπουμε την πατρίδα μας να χάνει το πιο πολύτιμο και παραγωγικό της κομμάτι· τους νέους της, οι οποίοι ως άριστα εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε άλλες χώρες και θα διαπρέπουν εκεί».
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη της επίκουρης Καθηγήτριας, Εφαρμοσμένης Στατιστικής & Εκπαιδευτικής Έρευνας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, κ. Ελένης Τσακιρίδου. Διεξήχθη σε δείγμα 1570 νέων, ηλικίας 22 έως 30 ετών από το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Οι περισσότεροι εκ των συμμετεχόντων εργάζονται κυρίως στον ιδιωτικό τομέα και έχουν μηνιαίο από 600 έως 1200 ευρώ.
Επιμέλεια: Βαγγέλης Στολάκης, ομάδα tvxs Θεσσαλονίκης
http://tvxs.gr/node/65223
No money….no honey
Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι το 30% των συμμετεχόντων έχει υποστεί μείωση στο χαρτζιλίκι του ή το μισθό του, με αποτέλεσμα να μειώνει και σε μεγάλο βαθμό τις εξόδους του. Τα χρήματα που ξοδεύουν σήμερα, ελέω οικονομικής κρίσης, οι νέοι είναι μετρημένα, ενώ όπως προκύπτει το 26% έχει ελαττώσει τον προϋπολογισμό κάθε εξόδου.
Οι προσωπικές αγορές δεν έχουν μείνει αλώβητες καθώς το 62% των νέων δηλώνει πως διαθέτει πολύ λιγότερα χρήματα από πριν για τις προσωπικές του αγορές. “Μαχαίρι” όμως έβαλαν οι νέοι και στα χρήματα που ξόδεψαν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές ενώ η κρίση επηρέασε τη διάρκεια και τον τόπο των διακοπών τους. Σχεδόν οι μισοί μάλιστα έχουν αρχίσει τις παλιές, καλές συνήθειες της... αποταμίευσης....Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας η κρίση έχει επηρεάσει την αύξηση στο χαρτζιλίκι κατά 16% , την αύξηση στο μισθό σε ποσοστό 22% , την εύρεση εργασίας κατά 54%, τη διατήρηση της υπάρχουσας εργασίας κατά 28% και κατά 17% τις ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης και τους υπάρχοντες οικονομικούς πόρους.
Η οικονομική κρίση αποτελεί το κύριο θέμα συζήτησης στα νεανικά πηγαδάκια, ενώ τα ηνία στην ενημέρωση των νέων για το πρόβλημα κατέχει το διαδίκτυο σε ποσοστό 25%.
Η κ. Ελένη Τσακιρίδου, Επίκ. Καθηγήτρια, Εφαρμοσμένης Στατιστικής & Εκπαιδευτικής Έρευνας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευση, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας επισημαίνει: «Οι νέοι δηλώνουν ότι έχουν επηρεαστεί αρκετά από την οικονομική κρίση και έχουν αλλάξει τον τρόπο διάθεσης και διαχείρισης των χρημάτων τους. Ο μόνος τομέας που ακόμη δεν έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση είναι οι εβδομαδιαίες τους έξοδοι. Ωστόσο, έχουν μειώσει το ποσό που διαθέτουν για τις προσωπικές τους αγορές και για τις διακοπές τους και έχουν αρχίσει να μπαίνουν στη διαδικασία ιεράρχησης των αναγκών τους, προκειμένου να εξοικονομούν χρήματα. Οι νέοι θεωρούν ότι βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους νέους άλλων χωρών και φαίνονται ιδιαίτερα προβληματισμένοι για τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας.»
Η ανεργία πλήττει τους νέους
Από την πλευρά της η πρόεδρος της ΜΚΟ “ΝΕΟΙ”, Άννα Ευθυμίου υπογραμμίζει πως «Οι νέοι είναι τα θύματα της ανεργίας αλλά και της κρίσης γενικότερα. Αυτό αποτυπώνεται και στη χώρα μας, όπου η κρίση στην ελληνική οικονομία πλήττει ιδιαίτερα τη νεολαία. Αυτοί που υποφέρουν περισσότερο από την οικονομική κρίση είναι οι νέοι άνθρωποι, ηλικίας 15- 29 ετών. Η ανεργία στους νέους αγγίζει το 25% για το 2010, κάτι που σημαίνει ότι το μέλλον είναι παντελώς αβέβαιο και απαισιόδοξο. Το ίδιο απογοητευτικό φαινόμενο επικρατεί και στους μισθούς.
Η εργασιακή, λοιπόν, ανασφάλεια σε συνδυασμό με την ακρίβεια έχουν ως συνέπεια να κρατούν όλο και περισσότερους νέους στο πατρικό τους σπίτι. Κι ενώ για κάποιους το επόμενο βήμα της ανεξαρτησίας φαντάζει μακρινό όνειρο, κάποιοι άλλοι το τόλμησαν αλλά τα ακριβά ενοίκια, οι λογαριασμοί και οι χαμηλοί μισθοί τους ανάγκασαν να το ξανασκεφτούν και να γυρίσουν στη σιγουριά της οικογενειακής εστίας. Επίσης, βλέπουμε την πατρίδα μας να χάνει το πιο πολύτιμο και παραγωγικό της κομμάτι· τους νέους της, οι οποίοι ως άριστα εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε άλλες χώρες και θα διαπρέπουν εκεί».
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη της επίκουρης Καθηγήτριας, Εφαρμοσμένης Στατιστικής & Εκπαιδευτικής Έρευνας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, κ. Ελένης Τσακιρίδου. Διεξήχθη σε δείγμα 1570 νέων, ηλικίας 22 έως 30 ετών από το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Οι περισσότεροι εκ των συμμετεχόντων εργάζονται κυρίως στον ιδιωτικό τομέα και έχουν μηνιαίο από 600 έως 1200 ευρώ.
Επιμέλεια: Βαγγέλης Στολάκης, ομάδα tvxs Θεσσαλονίκης
http://tvxs.gr/node/65223
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου