Του ΠΕΡΙΚΛΗ ΚΟΡΟΒΕΣΗ*
Το τηλεοπτικό μένος εναντίον των κουκουλοφόρων μεταφέρθηκε και στη Βουλή. Ν.Δ. και ΛΑΟΣ συνέπεσαν απόλυτα. Ούτε λίγο ούτε πολύ, πίσω από τις καταστροφές και τους βανδαλισμούς καταστημάτων σ' όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας υπάρχει η τυφλή βία του «σκληρού πυρήνα του παρακράτους των Εξαρχείων» και που, σύμφωνα με τη γ.γ. του ΚΚΕ κ. Παπαρήγα, αποτελούν παρακράτος που στρέφεται εναντίον του εργατικού κινήματος. Και, σύμφωνα πάντα με τη δική της ανάλυση, ο ΣΥΡΙΖΑ τους χαϊδεύει τα αυτιά, ενώ το κόμμα του ΛΑΟΣ προχωράει αυτή τη σκέψη ακόμα παραπέρα και μιλάει για συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ και αναρχικών. Θα περίμενε κανείς, τουλάχιστον από τους εκπροσώπους του Κοινοβουλίου, να προσκομίσουν κάποια τεκμήρια γι' αυτές τις κατηγορίες. Στο σημείο που θέλουν να παίξουν τον ρόλο του εισαγγελέα, θα έπρεπε να δείξουν την ίδια σοβαρότητα και τεκμηρίωση. Αλλά δεν το έκαναν, γιατί δεν μπορούσαν να το κάνουν. Απλά έχασαν επαφή με την πραγματικότητα και αρκέστηκαν να βρουν έναν ακόμα εχθρό της Δημοκρατίας που υπήρχε στη φαντασίωσή τους. Η κοινή λογική τούς διαψεύδει. Αν το αναρχικό κίνημα της Ελλάδας ήταν τόσο μεγάλο, τότε δεν θα έκανε αυτές τις καταστροφές και θα προστάτευε τα μαγαζιά του μικρομεσαίου χώρου.Και εδώ μια παρένθεση. Ο αναρχισμός, όπως διαμορφώνεται τον 19ο αιώνα, πιστεύει στη βία, όπως εξάλλου και οι προπάτορες του ΚΚΕ, οι μπολσεβίκοι, που απαξάπαντες ήταν ένοπλοι. Εντούτοις, και τα δύο αυτά κινήματα ήταν πολιτικά, συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς μαζί τους, αλλά ποτέ η βία δεν ήταν τυφλή. Είχε μια μέθοδο, είχε στόχους και πάντοτε ήταν στο όνομα του λαϊκού συμφέροντος. Τα γεγονότα που ζήσαμε αυτές τις μέρες ήταν μια τυφλή βία και δεν υπήρχε καμιά πολιτική δύναμη, κατά την άποψή μου, ακόμα και από τον αναρχικό χώρο, που θα μπορούσε να την ελέγξει.
Ξέρουμε πως, στην παρούσα φάση τής παγκοσμιοποίησης του κεφαλαίου, υπάρχουν μια σειρά από καταστροφές σε όλο τον πλανήτη. Και μια τάξη που απειλείται με αφανισμό είναι ακριβώς αυτά τα μικρά μαγαζιά που είδαμε να καίγονται. Η έλευση της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα θα αφήσει οσονούπω όλους τους μαραγκούς άνεργους. Μια άλλη συνέπεια του νεοφιλελευθερισμού και της καλπάζουσας ύφεσης είναι η μαζική εξαθλίωση της νεολαίας, που βλέπει να μην έχει κανένα μέλλον. Και αυτό δεν είναι σημερινό. Σήμερα βιώνουμε τις τραγικές επιπτώσεις. Δύο κοινωνικές κατηγορίες, και οι δύο θύματα του ίδιου αποκλεισμού, βρέθηκαν σε έναν ιδιότυπο εμφύλιο πόλεμο. Πράγμα που σημαίνει πως αυτή η εξέγερση, που ακόμα δεν ξέρουμε την εξέλιξή της, αγνοούμε προς τα πού μπορεί να πάει. Και το σίγουρο είναι πως η Αριστερά, σε όλες τις εκδοχές της, ούτε εμπνέει ούτε μπορεί προς το παρόν να δώσει μια πολιτική διέξοδο.
Αντίθετα, αυτές οι εξεγέρσεις μπορούν να δυναμώσουν μια ακροδεξιά πολιτική προς την κατεύθυνση της ωμής βίας και της καταστολής. Διαβάσαμε πως «αγανακτισμένοι πολίτες» θέλουν να πάρουν τον νόμο στα χέρια τους. Και μάλιστα κάποιος από την Πάτρα δήλωσε πως είναι κυνηγός και μπορεί να αρχίσει να κυνηγάει αγριογούρουνα στην Πάτρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Οπου υπάρχει κοινωνική αναταραχή δεν λύνεται με την καταστολή, αλλά με κοινωνικά μέτρα. Και αυτό η κυβέρνηση δεν το έχει καταλάβει. Και αυτό σημαίνει πως θα πυροδοτήσει νέες ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Ακόμα και φωνές όπως του Προκόπη Παυλόπουλου, που κατά την άποψή μου χειρίστηκε την όλη τραγωδία του θανάτου ενός ανήλικου πολίτη με ψυχραιμία, βρήκε και αυτός φανταστικούς εχθρούς, και μάλιστα από το βήμα της Βουλής.
* Συγγραφέας - βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α' Αθηνών
Πηγή: Ελευθεροτυπία.
3 σχόλια:
μπουρδελο η ελλας!!!!!!!!!!
τίποτα περρισοτερο...
Καλημέρα Σπύρο!
.....και τίποτα λιγότερο!
Ωρα καλή!
"...η βία δεν ήταν τυφλή. Είχε μια μέθοδο, είχε στόχους και πάντοτε ήταν στο όνομα του λαϊκού συμφέροντος..."
"...Όπου υπάρχει κοινωνική αναταραχή δεν λύνεται με την καταστολή, αλλά με κοινωνικά μέτρα..."
Μόνο εγώ βλέπω μία αντίφαση στα λεχθέντα...;
Βία στον όνομα του "λαϊκού συμφέροντος" εξυπηρετεί όντως το "λαϊκό συμφέρον";
Ποιος ο κριτής και ποιο το μέτρο;
Και γιατί αν το "λαϊκό συμφέρον" τότε, υπό μία προοπτική, θεωρήσει πως η υπάρχουσα κατάσταση είναι αντίθετη με τα συμφέροντα του να μην προβεί σε καταστολή μέσω του κράτους αφού η βία μόλις βαφτιστεί ιδέα έχει λόγο ύπαρξης και είναι θεμιτή...;
Ποιος ορίζει το "λαϊκό συμφέρον" και ποιος το πότε βία πρέπει να ασκηθεί στο όνομά του;
Δημοσίευση σχολίου