Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2008

Οι εταιρίες με την χειρότερη συμπεριφορά στους καταναλωτές!!

Ένα ασυνήθιστο βραβείο στις εταιρίες με την χειρότερη συμπεριφορά απέναντι στους καταναλωτές, απένειμε το νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών (Consumers International), το οποίο και δεν δίστασε να «συγχάρει» οικονομικούς κολοσσούς για την καταναλωτική τους συνείδηση. H Consumers International, όπως αναφέρει το νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών σε ανακοίνωσή του, βράβευσε τις εταιρίες με την χειρότερη συμπεριφορά απέναντι στους καταναλωτές για το 2008 και όπως αναφέρει τα σκήπτρα κρατούν οι εταιρίες Tesco, Kelloggs, Eli Lilly, Samsung και Toyota.
H αλυσίδα σούπερ μάρκετ TESCO, βραβεύτηκε για την επιλογή της να σύρει στα δικαστήρια τρεις πολίτες, ζητώντας τους αποζημίωση ύψους 34,32 εκατομμυρίων δολαρίων, επειδή όπως ισχυρίζονται οι νομικοί της σύμβουλοι, εξέφρασαν δημόσια τις επιφυλάξεις τους, για τις επιπτώσεις που θα έχει το άνοιγμα νέων σούπερ μάρκετ της εταιρείας στην αγορά της Ταϊλάνδης.
Για την Kelloggs πολλοί γονείς κατήγγειλαν την εταιρεία διότι στην προσπάθειά της να προωθήσει τα προϊόντα της, η διαφημιστική της εταιρεία, προώθησε την ιδέα να κατασκευαστούν μικρά ζελεδάκια, γνωστά και ως Fun Snacks, στην μορφή που έχουν τα τουβλάκια της Lego και μπορεί για έναν ενήλικα να είναι εμφανές τι πρέπει να φάει και τι να αποφύγει, για τα παιδιά εν τούτοις κάτι τέτοιο δεν είναι ευνόητο και δημιουργούνται κίνδυνοι.
Η φαρμακευτική εταιρεία Eli Lilly βραβεύτηκε για το ζήλο που έδειξε στην προβολή του φαρμάκου που παράγει για την καταπολέμηση της στυτικής δυσλειτουργίας το γνωστό Cialis. Τα κέρδη που απέφεραν οι πωλήσεις του συγκεκριμένου φαρμάκου φτάνουν το 1,1 δισ. δολάρια. Η εταιρεία δαπάνησε 152 εκατ. δολάρια για την διαφημιστική καμπάνια του προϊόντος και από έρευνα που διεξήγαγε για λογαριασμό της Consumers International η ένωση καταναλωτών Consumers Union στις αρχές του χρόνου, κατέδειξε ότι μόνο το 50% των ανδρών που χρησιμοποίησαν το φάρμακο είχαν αποτελέσματα, ενώ το ένα τρίτο παρουσίασε παρενέργειες. Επίσης τον Οκτώβριο του 2008 ο ΕΦΕΤ της Μεγάλης Βρετανίας εγκάλεσε την εταιρεία, με την αιτιολογία ότι δεν γίνεται εκτενής αναφορά στις παρενέργειες που μπορεί να έχει η λήψη του φαρμάκου. Η ποικιλία στην παραγωγή προϊόντων είναι σύνηθες φαινόμενο για τις πολυεθνικές εταιρίες και η Samsung πρωτοπορεί και εκτός από οικιακές συσκευές κατασκευάζει και τανκς και το πιο γνωστό της μοντέλο της, το πασίγνωστο K-9 Thunder έχει κάνει χρυσές πωλήσεις σε Κορέα αλλά και Τουρκία. Το ζητούμενο είναι οι καταναλωτές να γνωρίζουν την πολιτική της κάθε εταιρείας ώστε να εξάγουν συμπεράσματα για την εταιρική κοινωνική του ευθύνη.
H Toyota βραβεύτηκε γιατί προκάλεσε την κριτική των μεγαλύτερων περιβαλλοντικών οργανώσεων σε όλο των κόσμο, καθώς φαίνεται ότι υπερέβαλλε στην προβολή των νέων της μοντέλων δίνοντας έμφαση στην προσπάθεια της εταιρείας να προστατεύσει το περιβάλλον ενώ στην πραγματικότητα εκτός από το μοντέλο Prius, όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που παράγει είναι ρυπογόνα για το περιβάλλον.

2 σχόλια:

Nikos Lioliopoulos είπε...

Πολύ αξιέπαινη προσπάθεια , μόνο που είναι ευάλωτη στο να γίνει παιχνιδάκι στα χέρια του ανταγωνισμού. Καταλαβαίνεις...

busy bee είπε...

Ναι φίλε Νίκο, έτσι είναι, δίκοπο μαχαίρι!!

Share |

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails