Κυριακή, 26 Απριλίου 2009

Η κρίση έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων!!


Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών: λιγότερες αγορές, περιορισμός στις μετακινήσεις με Ι.Χ., χρήση με φειδώ της πιστωτικής κάρτας και κυνήγι των προσφορών.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό θέμα της εφημερίδας «Το Βήμα» της Κυριακής, η τάση ήταν εμφανής τις ημέρες του Πάσχα: λιγότερες μετακινήσεις προς τα νησιά, ενώ οι μετακινήσεις στην ηπειρωτική Ελλάδα ήταν μεν αυξημένες, ωστόσο, τα Ι.Χ. είχαν περισσότερους επιβάτες. Άλλωστε, η κατανάλωση βενζίνης ήταν μειωμένη κατά 6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2008.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2009, οι άνδρες έχουν περιορίσει κατά 25% (σε σχέση με πέρυσι) τις αγορές σε ρούχα και παπούτσια, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις γυναίκες είναι 5%. Η μείωση στα καλλυντικά φτάνει επίσης το 5%. Σημαντικά μειωμένες είναι και οι αγορές με πιστωτικές κάρτες (-10%), ενώ σημαντική μείωση της τάξης του 20% παρατηρείται στις εξόδους στα εστιατόρια.
Ακόμα μεγαλύτερη είναι η μείωση στα καταναλωτικά δάνεια -λόγω και της τακτικής των τραπεζών- όπου το ποσοστό φτάνει το 35%. Οι μόνες κατηγορίες στις οποίες δεν έχει υπάρχει μεταβολή είναι τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ και τα ειδή παιδικής ένδυσης.
Στην περίπτωση των σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές φαίνεται ότι προτιμούν αλυσίδες με προσφορές, αφού στα παντοπωλεία (όπου οι προσφορές δεν είναι ιδιαίτερα συνηθισμένες) παρατηρείται μείωση της τάξης του 12%.

1 σχόλιο:

incalculable_factor είπε...

Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών: λιγότερες αγορές, περιορισμός στις μετακινήσεις με Ι.Χ., χρήση με φειδώ της πιστωτικής κάρτας και κυνήγι των προσφορών.
VIVA CRISIS

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails