Ο δρ Άρης Κουτούγκος περιγράφει το φαινόμενο της βίας στις σύγχρονες κοινωνίες
κι αναλύει τα αίτια, που το δημιουργούν:
Παραθέτω απόσπασμα της συνέντευξης του:
"Το μόνο φάρμακο είναι η Παιδεία και αυτό μπορούμε να το κρατήσουμε, χωρίς κανέναν απολύτως φόβο, ότι θα χάσουμε κάτι, γιατί η Παιδεία τα έχει όλα. Έχει την άσκηση του νου, την καλλιέργεια της πειθαρχίας της σκέψης, την ικανότητα να προσφέρεις ένα δευτερόλεπτο παραπάνω χρόνο πριν αποφασίσεις να κάνεις κάτι. Αυτά είναι τα πολύτιμα, όχι η πολυτέλεια των γνώσεων. Εγώ δεν είμαι υπέρ αυτής της συλλεκτικής και μουσειακής συγκέντρωσης γνώσεων, είμαι υπέρ της άσκησης του νου, συγκρίνοντας τα δικά μου χρόνια στο Γυμνάσιο με τις ατελείωτες ώρες σκέψης, μέχρι να καταφέρω να λύσω μια άσκηση Γεωμετρίας.
Διευκρινίζω, ότι δέν αναφέρομαι στην Αλγεβρική Γεωμετρία, αλλά στη Γεωμετρία με τον κανόνα και τον διαβήτη, που γύμναζε το νου και που έχει καταργηθεί εδώ και 25 χρόνια. Έτσι η σκέψη και η λογική αποδυναμώθηκαν κι αδρανοποιήθηκε το μυαλό των παιδιών. Έχω συναντήσει απόφοιτο Α.Ε.Ι. θετικής κατεύθυνσης, που δέν ήξερε να υπολογίσει το εμβαδόν του ορθογωνίου τριγώνου!....Το δεύτερο, που αδρανοποιεί το μυαλό, είναι το περίφημο μάθημα της έκθεσης, που βάζουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, επειδή χάριν της αντικειμενικότητας και της αντικειμενικής κρίσης, έχει πλέον τυποποιηθεί. Οι εκατοντάδες εξεταστές, για να κρίνουν το ίδιο, πρέπει να έχουν και κάποια στερεότυπα, κι αυτό δυστυχώς σημαίνει, ότι δεν μιλάμε πλέον για έκθεση ιδεών, αλλά για ευνουχισμό των δυνατοτήτων των παιδιών και παρ΄ όλα αυτά υπάρχουν ακόμα έξυπνα παιδιά, που βραβεύονται. Γίνονται τα πάντα για να παραχθεί βλακεία. Θα μπορούσε η Παιδεία μας να είναι πολύ καλύτερη και χρησιμότερη και φυσικά, δεν μπορεί οι σπουδές σ΄ ένα πανεπιστήμιο να μην αφορούν την κοινωνία, την κοινωνική και πολιτική ζωή."
Διαβάστε το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του εδώ: http://freeinquiry.gr/webfiles/pro.php?id=1149
κι αναλύει τα αίτια, που το δημιουργούν:
Παραθέτω απόσπασμα της συνέντευξης του:
"Το μόνο φάρμακο είναι η Παιδεία και αυτό μπορούμε να το κρατήσουμε, χωρίς κανέναν απολύτως φόβο, ότι θα χάσουμε κάτι, γιατί η Παιδεία τα έχει όλα. Έχει την άσκηση του νου, την καλλιέργεια της πειθαρχίας της σκέψης, την ικανότητα να προσφέρεις ένα δευτερόλεπτο παραπάνω χρόνο πριν αποφασίσεις να κάνεις κάτι. Αυτά είναι τα πολύτιμα, όχι η πολυτέλεια των γνώσεων. Εγώ δεν είμαι υπέρ αυτής της συλλεκτικής και μουσειακής συγκέντρωσης γνώσεων, είμαι υπέρ της άσκησης του νου, συγκρίνοντας τα δικά μου χρόνια στο Γυμνάσιο με τις ατελείωτες ώρες σκέψης, μέχρι να καταφέρω να λύσω μια άσκηση Γεωμετρίας.
Διευκρινίζω, ότι δέν αναφέρομαι στην Αλγεβρική Γεωμετρία, αλλά στη Γεωμετρία με τον κανόνα και τον διαβήτη, που γύμναζε το νου και που έχει καταργηθεί εδώ και 25 χρόνια. Έτσι η σκέψη και η λογική αποδυναμώθηκαν κι αδρανοποιήθηκε το μυαλό των παιδιών. Έχω συναντήσει απόφοιτο Α.Ε.Ι. θετικής κατεύθυνσης, που δέν ήξερε να υπολογίσει το εμβαδόν του ορθογωνίου τριγώνου!....Το δεύτερο, που αδρανοποιεί το μυαλό, είναι το περίφημο μάθημα της έκθεσης, που βάζουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, επειδή χάριν της αντικειμενικότητας και της αντικειμενικής κρίσης, έχει πλέον τυποποιηθεί. Οι εκατοντάδες εξεταστές, για να κρίνουν το ίδιο, πρέπει να έχουν και κάποια στερεότυπα, κι αυτό δυστυχώς σημαίνει, ότι δεν μιλάμε πλέον για έκθεση ιδεών, αλλά για ευνουχισμό των δυνατοτήτων των παιδιών και παρ΄ όλα αυτά υπάρχουν ακόμα έξυπνα παιδιά, που βραβεύονται. Γίνονται τα πάντα για να παραχθεί βλακεία. Θα μπορούσε η Παιδεία μας να είναι πολύ καλύτερη και χρησιμότερη και φυσικά, δεν μπορεί οι σπουδές σ΄ ένα πανεπιστήμιο να μην αφορούν την κοινωνία, την κοινωνική και πολιτική ζωή."
Διαβάστε το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του εδώ: http://freeinquiry.gr/webfiles/pro.php?id=1149
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου