Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου 2010

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ, ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Χρόνια τώρα το Δημόσιο δεν μπόρεσε επί σειρά ετών να επιβάλλει στην αγορά τους στοιχειώδεις κανόνες ανταγωνιστικότητας, που συνήθως οδηγούν σε ισορροπία τις τιμές αγαθών και υπηρεσιών.
Έχουμε ύφεση και πληθωρισμό και εκτίναξη του δείκτη τιμών καταναλωτή και διαπιστώνουμε για τις εξαγγελλόμενες τιμές του πετρελαίου θέρμανσης, συνταγή φτιαγμένη με «κρατικά» υλικά παραδοτέα στον κάθε λογής κερδοσκόπο προς ευρεία κατανάλωση.
Η ελληνική τραγωδία δεν είναι μόνο το χρέος και το έλλειμμα, αλλά είναι και το σύνδρομο της κερδοσκοπίας και της αισχροκέρδειας από κάποιους «έξυπνους».
Η υποτίμηση των ανθρώπων, εργαζομένων, ανέργων και συνταξιούχων λόγω της οικονομικής αναγκαιότητας όπως λένε, δεν νομιμοποιεί κανένα να τον οδηγεί σε φτώχεια αδιαφορώντας αλαζονικά για τη διάσπαση του κοινωνικού ιστού....Η αναζήτηση του κέρδους από τις αγορές με κάθε τρόπο διαμορφώνει και τους όρους της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε.
Η ψυχολογία των νοικοκυριών βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο διαβίωσης, αλλά η αγορά του πετρελαίου θέλει να το οδηγήσει σε ακόμη χαμηλότερο επίπεδο εξαθλίωσης, όπως προκύπτει από τις εξαγγελλόμενες τιμές του πετρελαίου θέρμανσης.
Ο πιο δύσκολος χειμώνας των τελευταίων πολλών δεκαετιών για τον ελληνικό λαό βρίσκεται προ των πυλών. Δραματικές μειώσεις των αποδοχών και συντάξεων των περισσοτέρων από την μία πλευρά και μεγάλες αυξήσεις στα βιοτικά αγαθά από την άλλη, συνθέτουν μία ζοφερή κατάσταση.
Για το πετρέλαιο θέρμανσης, η διάθεση του οποίου αρχίζει από την 15/10/2010, οι «προβλέψεις της αγοράς» είναι εξαιρετικά αρνητικές και επιδιώκουν να διαμορφώσουν τις τιμές σε υψηλά επίπεδα, περί τα 69 λεπτά το λίτρο ως ελάχιστη τιμή εκκίνησης !!!. Στις επαφές μας με τους βενζινοπώλες, δικαιολογούν τα ανωτέρω λαμβάνοντας ως βάση την τιμή πώλησης από τα διυλιστήρια, η οποία είναι ανάλογη με την τιμή πώλησης του 2008.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι τιμές μπορούν και πρέπει να μειωθούν. Η μελέτη των περσινών τιμών δείχνει ότι υπάρχουν ερωτηματικά αναπάντητα στην ουσία και η κατωτέρω ανάλυση των στοιχείων αποδεικνύει ότι η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης πρέπει να είναι 57 λεπτά ανά λίτρο το ανώτερο.

Το 1ο ερωτηματικό αφορά τα διυλιστήρια:

Πέρυσι, στις 16/10/2009 η τιμή του πετρελαίου BREND, ήταν 74,58 δολάρια ΗΠΑ ή 50,15 Ευρώ το βαρέλι. Τα διυλιστήρια πωλούσαν το πετρέλαιο θέρμανσης προς 355 Ευρώ τον τόνο (1.000 λίτρα).
Σήμερα, η τιμή του πετρελαίου BREND, είναι 81,51 δολάρια ΗΠΑ ή 58,48 Ευρώ το βαρέλι. Τα διυλιστήρια πωλούν τον τόνο προς 471,09 ή 47,1 λεπτά το λίτρο.

Η αύξηση του BREND κατά 8,33 Ευρώ το βαρέλι ή σε ποσοστό 16,6 % μεταφράζεται από τα διυλιστήρια σε αύξηση 121 Ευρώ ανά τόνο πετρελαίου θέρμανσης ή άλλως αύξηση 34% στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης.
Αυξάνεται δηλαδή η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης εντελώς αναντίστοιχα με την πρώτη ύλη. Διπλάσια είναι η αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης από αυτή της πρώτης ύλης (Brend)
Η διαφορά αυτή είναι για εμάς ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ.
Με βάση τα περυσινά δεδομένα, τα διυλιστήρια θα έπρεπε να πωλούν και διαθέτουν τον τόνο προς 413 Ευρώ ή 41,3 λεπτά το λίτρο.

Ως πολίτες – καταναλωτές ζητούμε άμεση διόρθωση της τιμής.

Το 2ο ερωτηματικό αφορά το «σύστημα» εμπορίας:
Αντίστοιχα, πέρυσι η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης στους καταναλωτές ξεκίνησε από τα 51,5 λεπτά το λίτρο (0,515 Ευρώ). Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα εμπορίας του πετρελαίου θέρμανσης αποκόμιζε πέρυσι 16 λεπτά ανά λίτρο. Εάν ισχύσει η τιμή που το ίδιο σύστημα προβλέπει, φέτος, για το ίδιο αγαθό θα αποκομίζουν 22 λεπτά ανά λίτρο !!!. Γιατί;

Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία που βασίζονται στις περυσινές τιμές, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να ξεκινήσει από τα 57 λεπτά το λίτρο (και όχι από τα 69 λεπτά, όπως προετοιμάζουν τους πολίτες).

Εν κατακλείδι
Από τα πιο πάνω είναι σαφές ότι και πάλι κάποιοι, όχι μόνο δεν αντιλαμβάνονται την κατάσταση της χώρας, αλλά σπεύδουν να αυξήσουν τις κερδοφορίες τους σε βάρος του ελληνικού λαού και της εθνικής οικονομίας.
Γιατί να πρέπει να πληρώσει ο Έλληνας πολίτης, είτε ως ιδιώτης είτε ως κράτος (νοσοκομεία, σχολεία, γυμναστήρια, δημόσια κτίρια κλπ.) αυτή την αδικαιολόγητη κερδοφορία.
Πότε επιτέλους θα παρέμβει αυτό το κράτος και ποιο τελικά ρόλο παίζει ;

Επισημαίνουμε ότι τα ανωτέρω στοιχεία αποτελούν την στατιστική καταγραφή μιας κατάστασης που ήταν ήδη κοινωνικά και οικονομικά προβληματική. Στην πραγματικότητα τόσο τα διυλιστήρια, όσο και οι εταιρείες εμπορίας μπορούν και πρέπει να μειώσουν και άλλο τις τιμές (κάτω από τα 57 λεπτά ανά λίτρο), αφού ο λαός της χώρας μας περνά δύσκολες ώρες. Κάλλιστα τα διυλιστήρια θα μπορούσαν να πωλήσουν το πετρέλαιο θέρμανσης και κάτω από τα 41 λεπτά. Κάλλιστα, οι ενδιάμεσες εταιρείες (τι προσφέρουν στην πραγματικότητα ;) θα μπορούσαν να μειώσουν το κέρδος τους κάτω από τα 8 λεπτά ανά λίτρο.
Με μία κοινωνική λογική το πετρέλαιο θέρμανσης θα μπορούσε να πωλείται 52 -55 λεπτά και όλοι να έχουν σημαντικά κέρδη και πολλαπλάσια οφέλη.
Είναι σαφές ότι σε κάθε περίπτωση τιμές άνω των 59 λεπτών θα τις θεωρήσουμε αισχροκερδείς.
Καλούμε το κράτος να αναλάβει τις πολιτειακές συνταγματικές του ευθύνες έναντι των πολιτών και να παρέμβει άμεσα.
Καλούμε τους παράγοντες της «αγοράς» να συνειδητοποιήσουν τα ανωτέρω και την κατάσταση της χώρας και να περιορίσουν σε κοινωνικά θεμιτά και νόμιμα πλαίσια την διάθεσή τους για κέρδη.
Εάν δεν συνετιστούν, θα βρεθούμε στην δυσάρεστη για εμάς θέση να χρησιμοποιήσουμε ως Ένωση Καταναλωτών κάθε νόμιμο μέσο έναντι παντός υπευθύνου για να προασπίσουμε τα δίκαια της κοινωνίας και των μελών μας.

Δημήτρης Καραμήτσας

Αντ/δρος ΙΝ.ΚΑ. - Πρόεδρος Π.Ο.Μ.Ε.Κ. " Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails